ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 心理学部
  3. 立正大学心理学研究年報
  4. 第11号

英語教員が、英語教育政策についてどう思うのか?―とある大学におけるケーススタディー―

https://doi.org/10.34386/00007735
https://doi.org/10.34386/00007735
7868c28d-f768-49d8-80e1-101a4eb50f79
名前 / ファイル ライセンス アクション
nenpo11_p023_unser-schutz.pdf 英語教員が、英語教育政策についてどう思うのか?―とある大学におけるケーススタディー― (791.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-02
タイトル
タイトル 英語教員が、英語教育政策についてどう思うのか?―とある大学におけるケーススタディー―
言語 ja
タイトル
タイトル How do English teachers feel about English education policies? ―A case study of one university―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 英語教育(ja), 教育政策(ja), グローバル人材(ja)
English education(en), educational policies(en), global talent(en)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34386/00007735
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 ウンサーシュッツ, ジャンカーラ

× ウンサーシュッツ, ジャンカーラ

ja ウンサーシュッツ, ジャンカーラ

en UNSER-SCHUTZ, Giancarla

ja-Kana ウンサーシュッツ, ジャンカーラ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japanese English educational policies have been subject to many changes as the socio-political climate
has advanced over time. Although English teachers are greatly affected by such policies, this has made it
sometimes difficult for teachers to keep up; barriers to obtaining information about current policies have
also meant that teachers may not always feel like they are fully aware of what is being asked of them.
This is especially true for mid-tier universities, to whom educational policies are not directly tailored. This
article reports on a survey on teachers’ awareness of English educational policy at one university, which is
part of a larger research project using the university as a qualitative case study on the reception of
English education policies at mid-tier universities. Although teachers reported being somewhat positive
about one core idea from recent policies—the development of gurōbaru-jinzai‘ global talent’, or individuals
prepared to work in internationally diverse environments—they were less positive about the appropriateness
of these policies for themselves and the Ministry of Education’s attempts to share information with
teachers. Systemic institutional issues may be part of the reason for this: Many teachers felt that the university
was dependent upon adjunct instructors and that there were not enough English teachers; they
also reported desiring better networks between English teachers. Improving these issues, as well as developing
the channels by which the Ministry of Education shares policy information with English teachers,
would likely go a long way to improving teachers’ attitudes and beliefs about English education policies.
言語 en
書誌情報 ja : 立正大学心理学研究年報
en : The Journal of Psychology Rissho University

巻 11, p. 23-30, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21851069
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 立正大学心理学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:27:51.508210
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3