ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 立正大学
  2. 英文叢書
  3. Vol.2 The Academic Canon of Arts and Humanities, and Science

How Do Parents Communicate with Their Infants? : The Function of Parental Proxy Talk in Pre-Verbal Communication

http://hdl.handle.net/11266/6649
http://hdl.handle.net/11266/6649
d85cbff5-2579-4c65-a2ae-9d1120c02264
名前 / ファイル ライセンス アクション
10_Okamoto_P243-274.pdf 10_Okamoto_P243-274.pdf (1.3 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-05-29
タイトル
タイトル How Do Parents Communicate with Their Infants? : The Function of Parental Proxy Talk in Pre-Verbal Communication
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_3248
資源タイプ book part
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 岡本, 依子

× 岡本, 依子

en Okamoto, Yoriko

ja 岡本, 依子

Search repository
菅野, 幸恵

× 菅野, 幸恵

en Sugano, Yukie

ja 菅野, 幸恵

Search repository
東海林, 麗香

× 東海林, 麗香

en Shouji, Reika

ja 東海林, 麗香

Search repository
高橋, 千枝

× 高橋, 千枝

en Takahashi, Chie

ja 高橋, 千枝

Search repository
八木下(川田), 暁子

× 八木下(川田), 暁子

en Yagishita-Kawata, Akiko

ja 八木下(川田), 暁子

Search repository
青木, 弥生

× 青木, 弥生

en Aoki, Yayoi

ja 青木, 弥生

Search repository
石川, あゆち

× 石川, あゆち

en Ishikawa, Ayuchi

ja 石川, あゆち

Search repository
亀井, 美弥子

× 亀井, 美弥子

en Kamei, Miyako

ja 亀井, 美弥子

Search repository
川田, 学

× 川田, 学

en Kawata, Manabu

ja 川田, 学

Search repository
須田, 治

× 須田, 治

en Suda, Osamu

ja 須田, 治

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 How do parents communicate with their infants before the infants learn to
talk? It has been observed that the parents use Parental Proxy Talk (PPT)
as if the speech came from the infants’ own voice. In other words, PPT reflects
their expectations of what the infants were thinking and feeling. The
present study of PPT explored how PPT functions from birth to 15 months
of age, and how PPT contributes to communication with pre-verbal infants.
The results showed that there are three periods in the development
of the use of PPT; (1) a gradual increase between 0 and 3 months, (2) a
peak period from 6-9 months, and (3) a period of decreasing use of PPT
from 12-15 months. The study also showed that PPT functions to support
not only the pre-verbal infants but also parents themselves, e.g., in parents’
emotion regulation.
言語 en
書誌情報 en : The Rissho International Journal of Academic Research in Culture and Society

巻 2, p. 243-274, 発行日 2019-03-20
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Rissho University
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 14:15:34.564599
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3