ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 心理学研究所
  3. 立正大学心理学研究所紀要
  4. 第17号

反転授業に向けた準備―インターネット上の課題の作成と実用―

http://hdl.handle.net/11266/6680
http://hdl.handle.net/11266/6680
a51f3323-e847-4cad-b2eb-947c6dbe8366
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo17_p035_unser-schutz.pdf kiyo17_p035_unser-schutz.pdf (903.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-28
タイトル
タイトル 反転授業に向けた準備―インターネット上の課題の作成と実用―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題 English education(en), flipped classrooms(en), computer assisted language learning(CALL)(en), out of class learning(en)
英語学習(ja), 反転授業(ja), CALL システム(ja), 授業外学習(ja)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 ウンサーシュッツ, ジャンカーラ

× ウンサーシュッツ, ジャンカーラ

ja ウンサーシュッツ, ジャンカーラ

en UNSER-SCHUTZ, Giancarla

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Two major points of tension can be observed in English education: How to first deal with the need
to provide review within limited class time while also providing opportunities for students to practice
the skills being studied, and how to second deal with the need to provide worthwhile and meaningful
out of class study while also not creating significant workloads for already harried teachers. One way
to deal with these problems that has drawn attention in recent years is to flip the classroom: That is,
to put review and passive study activities outside of the classroom as homework assignments, thus
enabling teachers to dedicate more time to active and productive exercises in class. This article
reports on one such attempt to flip the classroom in a required speaking class, including how it was
done. More specifically, I describe how I provided students with video lessons embedded in Google
Forms; how I planned, created and used them; and what kinds of problems were experienced. In doing
so, this article provides insight into why one might want to flip the classroom, and how it can be done.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 英語教育においては主に二つの大きな問題が見られる。一つ目は、限られている授業時間の中で必要
なレビューを取りながら、練習の機会をより多く用意し、バランスの取れた授業計画をすることである。
二つ目は、授業外の学習を有効に促進するために、有意義な課題を提供することが重要だが、その採点
に追われるハメに陥る過程である。近年においては、上記の問題への対応法の一つとして反転授業にす
るという方法が普及している。本論では、筆者が施行した英語授業における反転授業の試みを概説する。
具体的に、Google Forms を用いたビデオ課題を作成したが、その企画と実用法を説明しながら、実際に
出遭った問題点も振り返り、英語教育における反転授業の可能性を考察する。
言語 ja
書誌情報 ja : 立正大学心理学研究所紀要

巻 17, p. 35-41, 発行日 2019-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13482777
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 立正大学心理学研究所
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:44:02.963560
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3