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  1. 紀要
  2. 立正地理学会
  3. 地域研究
  4. 19巻1号

立正大学ならびに五反田駅周辺の地域研究

http://hdl.handle.net/11266/00010550
http://hdl.handle.net/11266/00010550
812d5c34-9984-4bd4-a2ae-e99d8e24aacc
名前 / ファイル ライセンス アクション
RS019-1.19-24.立正大学ならびに五反田駅周辺の地域研究.pdf RS019-1.19-24.立正大学ならびに五反田駅周辺の地域研究.pdf (4.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-22
タイトル
タイトル 立正大学ならびに五反田駅周辺の地域研究
タイトル
タイトル The Regional Study The Town around Rissho University and the Gotanda Station
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 尾崎, 乕四郎

× 尾崎, 乕四郎

WEKO 10454

尾崎, 乕四郎

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立正大学地域研究グループ有志

× 立正大学地域研究グループ有志

WEKO 10455

立正大学地域研究グループ有志

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OSAKI, Torashiro

× OSAKI, Torashiro

WEKO 10456

en OSAKI, Torashiro

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Regional, Study Group in Rissho University (instedpersons)

× Regional, Study Group in Rissho University (instedpersons)

WEKO 10457

en Regional, Study Group in Rissho University (instedpersons)

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Meiji era, they watered the rice field through Megro River. Building factories on the river valley started at an end of Meiji era, and now, all the valley are covered with factories and houses. On the upland which used to be a field, many houses have been built and now this district has become one of the residental part of Tokyo. As for the motorways, two main motorways—the second Keihin motorway and Nakahara motorway—cross each other in this district. There is a ramp of Tokyo Expressway no. 2, and also, Tokyo Expressway no. 6 runs through Osaki Hirokoji. Adding to the underground station, the connection of Ikegami line is also very valuable to this district. TOC (Tokyo Oroshiuri—the wholesale merchant—Center) no. 1 ((1970), no. 2 (1976) had built, obviously its partly due to the transportation. There is a shopping disrict around the Gotanda railway station, it is inferior to that around Shibuya railway station. Gotanda's shopping district is in the same situation as that of Megro's, but the former has been better since 1967 when the underground station was completed there. Around the Osaki railway station, we can see a considerabl factories even now, and the ralway station itself is still working as the station for the factory product.
内容記述
内容記述 論説, ARTICLES
書誌情報 地域研究
en : REGIONAL STUDY

巻 19, 号 1, p. 19-24, 発行日 1978-06-01
その他の巻号
27
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03896641
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 立正地理学会
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Ver.1 2023-07-25 12:01:10.162018
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